A Börzsöny, és a Cserhát között található Naszály-hegyre érkezünk, hogy a Gyada-réti tanösvényt bejárjuk, ahol a mocsaras ösvényen át, országunk leghosszabb függőhidján is átmegyünk....

Igazán szerencsésnek mondhatja magát az, aki a közelben lakik, hiszen ez a turistaút egy hatalmas látogatóközpontból indul  ki, ahol megtalálhatjuk a gyerekvasúttól kezdve, az ovis tanösvénytől át a játszóteret is, de mindenképpen említést érdemel az...

2019-10-30  -  Mészáros András

Nógrád megye Kishartyán településén különös természeti képződményt fedezünk fel, az úgynevezett Kőlyuk-oldalt....

Kishartyán egy csendes Nógrád megyei település, melynek neve nem járja körbe a magyar turistabarát társaságot, így sokan nem is tudják, hogy egy egészen különleges természeti képződmény lakozik ott, a Kishartyáni kőlyuk oldal.

2019-07-04  -  Mészáros András

Karintia tartományában járunk, ahol az Ossiacher tavat bringázzuk körbe, majd pedig a vadregényes Dráva menti kerékpárosúton a Wörthi-tóhoz érünk....

Az Ossiacher-tó Ausztria 3. legnagyobb tava, amely 501 méterrel a tengerszint felett, 11km-es hosszúságban, a Gerlitzen-hegy lábánál terül el. A tavat körülvevő 26 km-es bringaút az egyik, hanem a legalkalmasabb hely a bringázásra Karintiában.

2019-07-01  -  Mészáros András

Alsó-Ausztria legmagasabb hegyét vesszük célba, a Hochkart, ahonnan Skywalk kilátókon keresztül gyönyörködhetünk a meseszép panorámában. ...

Alsó-Ausztria legdélebbi pontján járunk, ahol az osztrákok leghóbiztosabb hegyét találjuk a, Hochkart.  A nyugat-keleti irányba húzódó hegység hosszúsága mintegy 15km, melynek a legmagasabb pontja 1808 méter.

2019-06-28  -  Mészáros András

Ausztriában egy élményparkba érkezünk, amely egy időutazásra hív minket a Mendling völgyi emberekhez, ahol később az utunk egy szűk szoroson fut keresztül. ...

Lassing településén a Mendling völgyben járunk, amely Alsó-Ausztria déli részén található, a Hochkar-hegy árnyékában. Ahová érkezünk egy élménypark, de nevezhetjük Skanzennek is, amelynek bejáratát a 25-ös útról érkezve &eacu...

2019-06-27  -  Mészáros András

A Gesause Nemzeti Parkban található a Palfaui Wasserlochklamm szurdok, amelynek az izgalmas ösvénye hatalmas vízeséseket is rejt magában. ...

A szurdok bejárata a kristálytiszta Salza-folyó mentén található, amit a 23-as útról érhetünk el. A turistaút 1,5 km-es hossza 350 métert emelkedik, ami alatt 13 megállóponton gyönyörködhetünk a szurdok leglátványosabb részleteiben.

2019-06-26  -  Mészáros András

A Mátra, és a Cserhát-hegység által határolt Csevice völgyében járunk, ahol a források mentén haladva a kevésbé ismert, de annál izgalmasabb Szakadás-árok szurdokvölgyét járjuk be. ...

A Mátra, és a Cserhát-hegység között találjuk országunk egyik nagyobb, magas ásványianyag tartalommal rendelkező forrásvidékét, melynek a kialakulása a Miocén korszak utáni vulkáni utóműködésre vezethető vissza.

2019-06-24  -  Mészáros András

Tar településén járunk, ahol az érdekes Fehérkő-bányát találjuk, majd pedig a vele szemben lévő Csevice-forrásokhoz túrázunk el....

A Mátra, és a Cserhát között található a Csevice völgye, ahol Tar települése is helyet kapott, ahová a mi utunk is vezetett. Az első célpontunk az érdekes Fehérkő-bánya, amely nem más, mint egy dácit-tufa képződmény.