Túra a Bihar-hegység gerincén, Pádistól egészen a Vigyázó csúcsáig, a hegygerinc északi végéig, számos turistalátványossággal. ...

Pádisról már önmagában is rengeteget lehetne írni, hiszen a turistalátványosságok epicentruma már több, mint 100 éve, mióta Czárán Gyula kiépítette az itt fellelhető turistaösvényeket. Az átlag túrázó többnyire a könnyen elé...

2019-10-28  -  Mészáros András

A Mátra, és a Cserhát-hegység által határolt Csevice völgyében járunk, ahol a források mentén haladva a kevésbé ismert, de annál izgalmasabb Szakadás-árok szurdokvölgyét járjuk be. ...

A Mátra, és a Cserhát-hegység között találjuk országunk egyik nagyobb, magas ásványianyag tartalommal rendelkező forrásvidékét, melynek a kialakulása a Miocén korszak utáni vulkáni utóműködésre vezethető vissza.

2019-06-24  -  Mészáros András

Tar településén járunk, ahol az érdekes Fehérkő-bányát találjuk, majd pedig a vele szemben lévő Csevice-forrásokhoz túrázunk el....

A Mátra, és a Cserhát között található a Csevice völgye, ahol Tar települése is helyet kapott, ahová a mi utunk is vezetett. Az első célpontunk az érdekes Fehérkő-bánya, amely nem más, mint egy dácit-tufa képződmény.

2019-06-21  -  Mészáros András

A három ország közös határkövéhez látogatunk el, ahol egyszerre láthatjuk a magyar, az osztrák és a szlovén oldalt is....

A hármashatárkövet a trianoni döntés után, 1922-ben állították fel, közvetlenül a három szomszédos ország találkozásánál, melynek a magyar oldala Felsőszölnökön található, amit csak turistaútról lehet elérni. Ausztriáb&oa...

2019-05-29  -  Mészáros András

Alsó-Ausztria híres szorosa, amiben a 90 m magas Lassingfall vízesés is található, ahol a turistautunk végén egy erőműre is bukkanunk. ...

Az Ötscher szurdokot Ausztria Grand kanyonjának is nevezik, hiszen hosszú és mély szurdokaival, vadregényes vízeséseivel valóban elkápráztatja az idelátogatót, aki a rendkívül jól kiépített turistaösvényen szállhat a szoros fölébe. A vidé...

2019-02-22  -  Mészáros András

A Bihar-hegységben Pádis legmagasabb hegyére, a Kék-Magurára túrázunk fel, amely északról öleli körbe a fennsíkot...

A túra a turistapihenőktől indul a sárga háromszög jelzésen. Kelet felé indulunk tovább a műúton, majd egy rövid idő után balra fordulva északra tartunk, toronyirányt fel a hegygerincre.

2018-12-13  -  Mészáros András

A Szob-Márianosztra-Nagybörzsöny erdei vasút élménye és története. ...

A vasút fenntartójának ez biztosan nem éri meg, de mégis üzemelteti. Üzemelteti azért, hogy a turisták szívébe minden hétvégén egy kis melegséget csempésszen, hogy újra gyereknek érezhesse magát a vasúton.

2018-08-03  -  Mészáros András

Dömöstől a Malom völgyében a Rám-szakadékon át a Rám-hegyre, majd a Thirring körutat érintve fel Dobogó-kőre....

A Rám-szakadék mintegy 1000m hosszúságú, amit kisebb vízesések, vízáttörések tarkítanak, egy viszonylag mélyen húzódó szurdokvölgyben.