Az Örség részegységét járjuk be, majd Kétvölgy településén a kilátóról tekintünk szét, miután megnéztük Szlovénia legészakibb részét....

Az Őrség Nyugat-Magyarországon, kisebb részben pedig a szlovéniai Muravidéken található történeti és néprajzi tájegység. A névét onnan kapta, hogy ezen a területen, úgynevezett „őrállók” védték az országunk nyugati határait.

2019-05-23  -  Mészáros András

A Páris-patak szurdokvölgyét, avagy a Nógrádszakáli Palóc Grand kanyont járjuk be. ...

A Szurdok a Cserhát peremterületén, Nógrádszakáltól mindössze csak 1 km-re helyezkedik el, amely országunk természetvédelmi területének a besorolását élvezi. A szomszédságban lévő szlovák határ, és a mentén húzódó Ipoly-...

2019-05-17  -  Mészáros András

Pádison járunk, ahol Glavoi rétről az elárasztott Ponor-rétre túrázunk, amit megkerülve a Hamlet barlanghoz vezet tovább a kalandos és meseszép utunk. Majd pedig a Csodavárhoz indulunk, ahol ilyenkor sajnos lehetetlen átkelni....

Pádison viszonylag későn érkezik a tavasz, és mi ebben az áprilisi kora tavaszi időben érkeztünk, hogy a Glavoi rétről kiindulva egy havas, ám de napsütötte tavaszba hajló túrában vegyünk részt. Ilyenkor jó látni a Glavoi rétet, hogy napról-napra megtelik emberr...

2019-05-13  -  Mészáros András

A Bakonyban, Vinye települése mellett találjuk az Alsó-Cuha szurdokot, amely tulajdonképpen a Cuha Szurdok folytatása, de attól az sokkal kalandosabb. ...

A Bakony-hegység a turistautak tömkelegét kínálja számunkra, amelyek szorosokon áthaladva számos ér, és patak útját is keresztezi vagy épen vezeti. Ez leginkább igaz a Zirc és Bakonyszentlászló között található részre, amely maga a vad paradicsom.&n...

2019-01-28  -  Mészáros András

Magyarország legszebb vasútvonal menti turistaútját járjuk végig, a Cuha szurdokot ahol a Cuha-patak is fut....

Kevés olyan turistaút létezik Magyarországon és egyébként a világon, ahol nem kell fáradnunk még azon, hogy miután végigértünk az utunkon, fáradtan, újból erőt véve magunkon vissza baktassunk a túránk kiindulópontjához. Szerencsére a Bak...

A Duna-menti kerékpáros útról is könnyen elérhető Közép-Galla csúcsra mászunk fel, a Börzsöny határmezsgyéjén. ...

Ha az Ipolymenti kerékpáros úton haladunk Letkésről Ipolydamásd felé, a Börzsönyre nézve kisebb hegyes csúcsú hegyekre leszünk figyelmesek, amik igen kíváncsivá teszik az embert, hiszen még elérhető távolságon belü is vannak. Ezek a Galla csúcsok, a Kis, K...

2019-01-24  -  Mészáros András

A Királyrétről a Börzsöny legmagasabb pontjáig, a Csóványosig, majd át a Nagy-Hideg-hegyre....

...
2018-08-27  -  Mészáros András

A Szob-Márianosztra-Nagybörzsöny erdei vasút élménye és története. ...

A vasút fenntartójának ez biztosan nem éri meg, de mégis üzemelteti. Üzemelteti azért, hogy a turisták szívébe minden hétvégén egy kis melegséget csempésszen, hogy újra gyereknek érezhesse magát a vasúton.