A Háromkirály-vízesés

A Háromkirályok vízesést Pádis magas hegyei, és a Boga települése között találjuk, jól eldugva a nagyközönség elől. Éppen ezért nem túl kiépített turistaút vezet oda, de szerencsére így is sokat javítottak rajta a növekvő népszerűségének köszönhetően, mikor a Pádisi út is készült.

A vízesésesekhez kétféleképpen is eljuthatunk. Ha a Boga települése felől érkezünk, akkor az első elágazásnál jobbra kell fordulnunk, majd pedig egy kis hídon átmenni. Egyenesen tovább a patak mellett kell haladni, elhagyni az ivókutat is. Majd élesen jóbbra kell fordulnunk egy szekérútra, ami igen meredeken emelkedik felfelé, a vízesések irányába.

A másik megközelítése a Bogát és Pádist összekötő útról lehetséges, ami talán a legegyszerűbb. Ahogy haladunk felfelé a műúton Pádis irányába, balról figyelni kell a turistaút bejáratát, amit a Kék-kereszt jelzés jelöl. Erről az útról 2 db bejárata is van a turistaútak. Mi a Bogához közelebb esőt választottuk.

Igen kalandos, és fárasztó felfelé az út, de mikor meglátjuk a vízesést tápláló patakot, és szomjúnkat is oltjuk belőle, újra erőre kapunk.

Innen már nem könnyú eltéveszteni az utat, hiszen az a szurdokban vezet tovább. A vízesések nevei a három napkeleti bölcsről lettek elnevezve. Először a Gáspár és a Menyhért vízesésekkel találkozunk.

Az egyébként sem veszélytelen út a következő vízesés felé még veszélyesebb, itt különösen figyelni kell.

Elérkezünk a legnagyobb vízeséshez, a Boldizsárhoz, amely 20 métert zúdul alá.

Ha nem állnánk a vízesés mellett, akkor lehetetlen lenne felmérni a valódi nagyságát.

Innen az út a Bogáig igen veszélyes és kalandos. Ha itt járunk, akkor érdemes még kitekinteni a Schmidl–vízeséshez is. Ehhez ki kell érnünk a Boga telep a határához, és követnünk kell a patakot a folyási irányával ellentétesen. De ez a cikk könnyebben elnavigál: https://hegyeim.hu//magazin/tura/2017/01/feher_husvet_-_avagy_a_padis-fennsiki_uto_karacsony