Ahol az álmod beteljesül

A Krimml-vízesés

Ha nem is biztos, hogy teljesül az álmunk, de ha itt vagyunk, ez már egyáltalán nem is érdekel minket, csak hogy kiélvezzük ezt az utat és gyönyörködjünk a természet csodáiban.

A vízesés Salzburg tartományában, Tirol alatt, Krimml városánál található. Ausztria legnagyobb, a földön pedig az 5. legnagyobb vízeséséként tartják számon, a maga 380 méteres teljes magasságával. A vize a Salzach folyóba torkollik néhány km-el azután, miután lezúdul.

A vízesés 3 lépcsőből áll. Az első 140m, a középső 100m, az alsó pedig 140 méter magas. Egy 7 km hosszú turistaút vezet fel minket az aljától a tetejéig, 1070 méteres tengerszint feletti magasságtól, 1460 méterig, ahol 11 kilátóponton gyönyörködhetünk a vízesés egyes szakaszaiban, és élvezhetjük ezt a madártávlati panorámát.

A vízesés turistaútjának 11 kilátópontja:

A turistaút mondhatni a nagy parkolótól indul, hiszen a bejáratig, vagyis a pénztárig kellemes erdei hangulatban vezet az utunk, mintegy 15 percen át, a vízesés zúgó hangja mellett.

A pénztárnál 4€-s felnőtt jegy megvétele esetén tudunk bejutni, ahol mindjárt lekanyarodunk balra, az első kilátópontunk felé, ahol vízesés utolsó fokát csodálhatjuk meg. Ez a Kürsingerplatz pont, 1070 méteren.

Ahogy kikanyarodunk a fák takarásából, a vízesés monumentális méretei ledöbbentenek minket. Egyszerre félelmetes és gyönyörű.

Közelebb megyünk a vízeséshez, ahol az arcukba csapódó vízpára igen izgalmassá teszi ezt a túrát, amit fülig érő mosollyal nyugtázunk.

Hajlamos akár egy órát is eltölteni itt az ember, de tovább kell menni, hiszen még csak egy kis részét láttuk a vízesésnek.

Közben a turistaútról ilyen mennyei kilátásunk van a vízesésre.

Elérkezünk a 2. kilátópontra, a Riemann Kanzel-re, 1110 méter magasra.

Innen jól rálátni az első megállópontra is.

Majd elérünk a 3., és a felette lévő 4., Regen Kanzel(1050m) és Sendtner Kanzel(1170m) nevezetű kilátópontokra is. A miniatűrre porlasztott vízrészecskék üdítően hatnak ránk, mindamellett, hogy gyönyörű szivárványokat is festenek.

Ilyen, és ennyi szivárványt máshol nem látni, mint itt.

Aztán az 5., Jung Kanzel(1210), és a 6., Jaga Sprung(1220m) kilátópontok következnek

A 7., Bergersteig(1245m) kilátópont felé vesszük az irányt.

Ezután elérkezünk az éttermekhez, ahol még szuvenír bolt is van, ami a 8. megállópontnál, a Gasthaus Schönangerl-nél(1306m) található

Itt egy nagyobb tisztásra érünk, ahol a vízesésnek a patakja is megnyugszik, aminek ki tudunk ülni a partjára, és gyönyörködni a tájban, illetve az előttünk álló vízesés legfelső fokában.

Majd újból emelkedni kezd a turistaút, immár a vízesés legfelső része fölé, de még előtte elkapjuk a 9., Staubige Reib(1330 m), és a 10., Bergerblick(1390m) kilátópontot. Valójába az egész turistaút maga a kilátópont, hiszen szinte mindenhonnan kiválóan rálátni a vízesésre.

Elérjük a vízesés legfölső fokát, azaz eljutunk a 11. kilátópontra, a Schettkanzel -re, ahol a vízesés felé tudunk emelkedni, 1460 méteres magasságban.

Hölzlahneralm és a Söllnalm - Meglepetés, ami a Krimml vízesés után vár

Azt hiszem, hogy a látvány magárét beszél, és aki azt gondolja, hogy itt vége a turistaútnak, azt téved, hiszen az tovább visz a patak mentén, de már a másikoldalon, a hegység magas völgyi medrében, ahol egy csodás fennsíkon lukadunk ki, a Hölzlahneralmen, majd pedig  Söllnalm-on.

A vízesés felső fokától csupán csak 2 km-ert kell megtennünk, hogy elérjük ezt a feneséges paradicsomot, ahol a legelő, a patak, és a hegyek látványa valóban mesebeli.

Olyan hely ez, amit talán a leszebb álmunkban sem látunk, de itt igen.

Itt mindenképp hagyjunk időt magunkat, mert nem minden nap jut el az ember egy ilyen álomszerű helyre, mint ez. De erre nem is kell felhívnom a figyelmet, hiszen innen haza sem akar menni az ember.