A Zemplén egyik nyugati csúcsára, a Borsó-hegyre túrázunk fel, ahol az érdekes sziklaképződmények mellett, a KFOR AN-26 légikatasztrófa emlékművét is találjuk....

A túránkat Hejce településénél kezdjük, a Szerencs-patak melletti pihenőnél, a kis bolttal szemben, a Piros-négyzet turista jelölés mellett. Innen még egy darabig mehetünk autóval is, hiszen az út első 1/3 egy szekérúton vezet tovább, de ezt nem ajánlom, hiszen az &uacu...

2019-11-04  -  Mészáros András

A Börzsöny, és a Cserhát között található Naszály-hegyre érkezünk, hogy a Gyada-réti tanösvényt bejárjuk, ahol a mocsaras ösvényen át, országunk leghosszabb függőhidján is átmegyünk....

Igazán szerencsésnek mondhatja magát az, aki a közelben lakik, hiszen ez a turistaút egy hatalmas látogatóközpontból indul  ki, ahol megtalálhatjuk a gyerekvasúttól kezdve, az ovis tanösvénytől át a játszóteret is, de mindenképpen említést érdemel az...

2019-10-30  -  Mészáros András

Túra a Bihar-hegység gerincén, Pádistól egészen a Vigyázó csúcsáig, a hegygerinc északi végéig, számos turistalátványossággal. ...

Pádisról már önmagában is rengeteget lehetne írni, hiszen a turistalátványosságok epicentruma már több, mint 100 éve, mióta Czárán Gyula kiépítette az itt fellelhető turistaösvényeket. Az átlag túrázó többnyire a könnyen elé...

2019-10-28  -  Mészáros András

Nógrád megye Kishartyán településén különös természeti képződményt fedezünk fel, az úgynevezett Kőlyuk-oldalt....

Kishartyán egy csendes Nógrád megyei település, melynek neve nem járja körbe a magyar turistabarát társaságot, így sokan nem is tudják, hogy egy egészen különleges természeti képződmény lakozik ott, a Kishartyáni kőlyuk oldal.

2019-07-04  -  Mészáros András

Ausztriában egy élményparkba érkezünk, amely egy időutazásra hív minket a Mendling völgyi emberekhez, ahol később az utunk egy szűk szoroson fut keresztül. ...

Lassing településén a Mendling völgyben járunk, amely Alsó-Ausztria déli részén található, a Hochkar-hegy árnyékában. Ahová érkezünk egy élménypark, de nevezhetjük Skanzennek is, amelynek bejáratát a 25-ös útról érkezve &eacu...

2019-06-27  -  Mészáros András

A Gesause Nemzeti Parkban található a Palfaui Wasserlochklamm szurdok, amelynek az izgalmas ösvénye hatalmas vízeséseket is rejt magában. ...

A szurdok bejárata a kristálytiszta Salza-folyó mentén található, amit a 23-as útról érhetünk el. A turistaút 1,5 km-es hossza 350 métert emelkedik, ami alatt 13 megállóponton gyönyörködhetünk a szurdok leglátványosabb részleteiben.

2019-06-26  -  Mészáros András

A középkori településen, Nemtiben járunk, ahol a kevésbé ismert Morgó-gödröt járjuk végig, aztán pedig az érdekes homokkő képződmények nyomába eredünk. ...

Ha a Mátra keleti oldala felől érkezünk, akkor a faluba beérve az első elágazásnál jobbra találjuk a Fenyvesi utat, amely a zöld jelzés turistaútja is egyben.

2019-06-20  -  Mészáros András

A három ország közös határkövéhez látogatunk el, ahol egyszerre láthatjuk a magyar, az osztrák és a szlovén oldalt is....

A hármashatárkövet a trianoni döntés után, 1922-ben állították fel, közvetlenül a három szomszédos ország találkozásánál, melynek a magyar oldala Felsőszölnökön található, amit csak turistaútról lehet elérni. Ausztriáb&oa...