Ahol teából van a tó - A Fekete-tó

A Fekete-tó  - Crno Jezero

A Szlovéniában található Pohorje-hegységben igen különleges tavak találhatóak, amelyeknek a kiterjedése nem nagy és legtöbbjüknek lápos jellege van. Ilyen a Fekete-tó is. A tó valóban fekete, de nem azért mert szennyezet vize van. A sötét jellegét ugyanis a tó fenekén összegyűlt, többnyire tűlevelesek elhullajtott levél rétege adja.  A kisebb patakok ugyanis bemossák a tóba a környèken található temérdek levél mennyiséget, ami a vizet is megszínezi úgy, mintha csak teát áztattak volna a tóba. Tulajdon képen az is, tűlevél tea, de azért ne igyanak belőle.

Planina pod Šumikom-ból érkezünk, és a Lukanja irányába vezető úton tartunk a Dom Na Osankarici felé, ami egy menedékház. Mi nem megyünk el egészen odáig, hiszen a turistaút ezen vége 2-3 km-el előtte található. Ez egy kis táblával jelölve is van. Így az autót az út mellett rakjuk le, és innen indulunk be az erdőbe.

A csupán néhány kilométeres úton nincsenek nagy szintemelkedések, így egyáltalán nem megterhelő. Kellemes sétában lehet részünk ebben a hangulatos erdőben.

Kb. 1,5 km múlva megérkezünk a tóhoz. Ebben az időben nem sokat látni belőle, de még így is gyönyörű.

Átmegyünk egy kis fahídon, ahonnan láthatjuk a tóból kilépő vizet. A sok kis apró patak megtölti a tavat, a tó pedig ezen a részen levezeti a felesleges vizet.

Itt lehet látni a víz elszíneződött színét is, ami tényleg úgy néz ki, mintha tea lenne, tűlevél tea. Ez a víz fog megjelenni a később a Sumik Vízesésnél is, ami egy ismert turistalátványosság.

Innentől kezdve egész jól kiépített turistaúton fogunk továbbhaladni, sok helyen ilyen fapallókon.

Találkozhatunk még mezítlábas ösvénnyel, és tanösvénnyel is.

Innen az út egyenesen a Dom Na Osankarici felé tart. Rendkívül igényesen ki van építve ez az út, ami ilyen időben jól jön.

Meg is érkezünk a menedékházhoz, vagyis a turistaút hivatalos bejáratához, ahol még parkoló is van. Innen egy szekérút vezet tovább, amin mi is haladunk majd, ahol később egy elágazásnál balra fordulunk, ami az otthagyott autónkhoz vezet vissza. Ha jobbra fordulnánk itt, akkor Lukanja felé tartanánk.