Az Osztrákok vizi paradicsoma

Murautól indultunk, és igyekeztünk olyan utat választani, ami valóban mesebeli helyeken visz keresztül, nem pedig az egyszerűbb, de annál unalmasabb autópályás úton. Így utunkat egy motoros túratérképből merítettűk, ahol kifejezetten patak mentén kanyargózó, hosszú szerepentines részek voltak többnyire. Az Első komolyabb célunk Klágenfurt volt.

A térkép készítőjének komoly weboldala van, és aki igazán jol elakarja készíteni az utitervét, az mindenképp keresse fel ezt az oldalt: http://www.motorradstrassen.eu/home.html

A mi térképünk konrkétan ez volt: http://www.motorradstrassen.eu/MS-Tourenkarten/MS_Tourenkarte_Grossglockner.pdf

Klágenfurt

Autsztria karintiai tartományának a fővárosa, és az ország hatodik legnagyobb városa, mintegy 446 méterrel a tengerszint felett. A 120 km2-nyi területen közel 100 000 ember él.

Ékkesége, hogy A Wörth-tó mellett húzódik, mely Európa egyik legmelegebb és legnagyobb alpesi tava. A tavat az "Ausztria riviérája" címmel is illeti a nagyközönség.

Wörthsee tó

Rengeteg strandolási, és vizisportolási lehetőségek kínálkoznak az idelátogatók számára.

És természetesen azok is megtalálják itt a helyüket, akik egy kellemes sétára, városnézésre vágynak. Ugyanis szép partmenti sétánnyal, parkkal, és gazdag kultúrális kínálattal is rendelkezik a város.

A város északi részén, északnyugat-délkelet irányban folyik át a Glan, amely nem sokkal a várostól keletre, a Gurkba (a Dráva mellékfolyójába) torkollik.

Főbb látnivalók a városban:

• a 16 század végén épült megyeháza
  • az 1769–1776 között épült püspöki palota
  • a Minimundus miniatűrpark

Természetesen nem tudtam mindent felsorolni, ami megtalálható még a városban.

Mi többek között megnéztünk egy különleges, és szorakoztató látványosságot a minimundus miniatűr parkot. Az Európa park, és a planetárium mellett található, és bejárata a főút felőli részen, a nagy parkolóban van.

A Minimundus miniatűrpark

A Minimundus miniatűrparkban 150db, 1:25 arányú sok híres, és monumentális építményeknek a másolata található meg. Valamint, a még sok érdekesség mellett rendelkezik 4D-s mozival is, ami egy szórakoztató rövidfilmmel csal mosolyt az arcunkra. Érdemes kipróbálni. Nekem végig vigyorgott az arcom.

Néhány kép a miniatűrparkról.

Itt van elsőként a trieszti(Olazország) Miramare Palace.

A Trieszti Miramare Palace

Az athéni(Görögosrszág) Parthenon

Az Athéni(Görögosrszág) Parthenon

Nekem legjobban a különféle vasútmodellek teszettek, amik nem szűkölködtek darabszámban. Majdnem minden 4. épület előtt valamilyen szerelvény futott éppen.

Szent Péter Bazilika, Vatikán

Szent Péter bazilia, Vatikán

Chenonceau kastély, Franciaország

Schwangau kastély, Németország

Holland, Belga, és Osztrák szélmalmok. (Balról-jobbra)

Coca kastély, Spanyolország

Hochosterwitz kastély, Ausztria

És akkor egy híres építmény Magyarországról, a Halászbástya.

A Halászbástya

Wuppertal-i vasút, Németország

Ebben a minimúzeumban 1 napot simán el lehet tölteni, ha mindent alaposan megnézünk. Higgyék el, érdemes rászánni ezt az időt.

A Wörthi-tó érdekes része még a Maria Wört félsziget, ahol még hajókrándulásokra is van lehetőségünk, egy valóban festői környezetben.

Ezen a kis csinos félszigeten épült fel Maria Wörth temploma is

Innen tovább vettük az irány az Ossiacher-tó irányába az A10-es autópályán, ahol néhány kilóméter után letértünk a tó mentén haladó 94-es útra. Még egy kis kitérőt tettünk a tavat tápláló Dráva-folyó egyik mellékágára, ahol vetettünk náhány pillantást az Affenberg várára is.

Ossiacher-tó

Ausztria 3. legnagyobb tava, a Millstätter, és a már említett Wörth-tó mellett, 501 méterrel a tengerszint felett. A tó hosszúsága 11km és 11,5 km2-en terül el.

A tavat körülvevő 26 km-es bringaút az egyik, hanem a legalkalmasabb hely a bringázásra.

Itt található az 1000 körül épített ossiachi kolostor.  A fürdőzni vágyókat 13 kiépített strand elégíti ki.

Gerlitzen

A Gerlitzen Kanzelbahn-nál lévő felvonóval szerettünk volna felmenni a Gerlitzen csúcsra, de sajnos mire odaértünk, már az utolsó járatok indultak, délután fél 5 kor.

Így nem maradt más hátra, mint a tó mentén indulni tovább, majd néhány kilóméter után rátérni a Gerlitzen Strabe útra.

Ez egy erősen emelkedő szerpentínes út, mely 12,5 km hosszú, és helyenként 10-13%-os panorámaútja vezet fel a Gerlitzen 1911 méteres csúcsára, ilyen szép kilátás mellett, mint ez:

A felvezető út felénél találkozunk egy sorompóval, ami egy 8 eurós jegy megvétele után nyílik, amit kilépéskor kell majd megfizetnünk. És ide, ebbe a szép parkolóba jutunk majd fel.

Innen még egy picit túráznunk kell a szállodával szembeni csúcsra, amelyről elláthatunk a Szlovén Júlia alpok-ig is, ahol -ha jól látom- még a Triglav csúcsa(2864m) is látszik.

Egészen mennyiei innen a kilátás.

A sors irónijája, hogy most, mikor ezt a cikekt írom, már keresztűl motoroztam ezeken a Szlovén hegységeken (ami a képen is látszik). De mikor itt voltam, még csak vágytam rá, hogy oda is eljutok majd egyszer, de akkor még nem gondoltam volna, hogy ez ilyen hamar bekövetkezik.

Innen már csak hazafelé vettük az irányt. Megálltunk még szélles patakoknál, hatalmas gátaknál, és hegyeknél is.

Hosszú nap volt ez. Sokat mentünk, és sok mindent is belesűrítettünk a napba. Élveztem még a visszafelé vezető utat is ilyen fáradtan, hisz az sem volt unalmas. Egy ilyen napra szokták az mondani, hogy "ma sem éltünk hiába". Egy teljesen új szegletét ismertük meg a világnak, és sokkal gazdagabban tértünk haza, mint bármilyen lottónyereménnyel a kezünkben.

2017-08-03  -  Mészáros András

KML térképfájl letöltése       GPX térképfájl letöltése