A három tó rejtélye

Turracher höhe, a három tó körtúrája

Turrach, Karintia és a Stájer tartomány határán fekszik. A település 1763 méterrel a tenger szint felett található. Elsősorban a sielés adta lehetősgei miatt keresik fel több ezren, az összesen 42km hosszúságú, 1400-2205 méteres szintkülönbségű sípályát. A sípályákhoz 13 felvonó is tartozik

Turracher höhe sípálya

De természetesen, ahol a téli időszakban jót lehet sielni, ott a nyáriban pedig kellemeset lehet túrázni, és mi pont ezért jöttünk ide. De van itt még valami, ami mégszebbé festi ezt a helyet, és ebben az időszakban különlegesebb és szebb, mint a téiben. Ez nem más, mint fennsíkon lévő három tengerszem, a Turrach-tó(Turrachsee), Grün-tó(Grünsee) és a  Schwarz-tó(Schwarzsee) .

Ezeket a tengerszemeket egy jól kiépített túraútvonalon járhatjuk be, ahol számozva vannak a különfajta nyomvonalak. Mi a 3-as választottuk, ami közel 7 km hosszú.

Turrach tengersezemeinek túraútvonala

A legenda szerint a három tengerszem a teremtő könnyei. Ugyanis, amikor teremtette ezt a vidéket, ami annyira gyönyörűre sikeredet, hogy maga is könycseppeket hullajtott. És ebből a 3 könycseppből jött lérte a három tengerszem.

Vitathatalan a hely szépsége. Ausztria legnagyobb fenyőerdeje talalálható itt, mely a kristálytiszta levegőt, a svájci mandulafenyő édesen gyantás illatával borítja be.

Elindulunk hát az ösvényen, ahol mellesleg ilyen szép csúcsok vesznek körbe minket.

Turracher höhe

Néha az út ilyen vadregényes patak mentén ment.

Az út mentén ilyen érzékszervi motívumokkal, és a hozzájuk tartozó bölcselkedő gondolatokkal találkozni.

És közben elérkezünk a Grün-tó(Grünsee) hoz.

Grün-tó(Grünsee)

Azt hiszem, ha ide leül az ember, és eltölt legalább 1 órát, minimum 1 évvel tővább él.

Bárcsak tudnék németül, hogy ezeket a gondolatokat le tudjam fordítani .

Akárhányszor kiérünk a fenyőerdőből egy tisztásra, csak ilyen szép nagy hegyeket látunk.

Aztán van itt valamiféle ezotérikus álláspont, ahol az univerzum energiáit gyűjthetjük magunkba. Természetesen csak is pozitívat ilyen környezetben.

A túraútvonal mentén lehetőségünk van ilyen gyönyörű szállásokat is kivenni, már ha a pénztárcánk megengedi.

Sok helyen természetesen sífelvonókba és hóágyukba botlani.

Innen már csak néhány száz méter, és elérkezünk a harmadik tengerszemhez, a

Schwarz-tó(Schwarzsee)-hoz.

Innen már az út "három tengerszem túraút (3-as)" a kiindulási pontra kanyarodik vissza, ameddig még van 1 km, hogy elérjük az útvonal szűk 7 km-es hosszúságának a végét. Visszafelé még csodálkozunk a hegyek szépségében és különlegességében.

Lefelé a séta nagyon kellemes. A túra időtartama nagyjából 2,5 órát vett igénybe. Nem siettünk sehová, lassan bandukolva, beszélgetve, mindenre időt hagyva jártuk be a tó-túrát.

Viszonlag kevés idő alatt rengeteg élménnyel lettünk gazdagabbak, amit a táj szépsége, és az időjárás kedvező hatása miatt értünk el. Elégedettek voltunk és maximális élménnyel indultunk vissza a szállásra.

2017-07-11  -  Mészáros András

Túra adatok:

Helység: Turacher höhe - három-tó körútja
Nehézség: 2
Magasság: 1935 m
Menetidő: 2,5 óra

KML térképfájl letöltése       GPX térképfájl letöltése