Erdély méltán híres szurdokához, a Hargita megyében található Bákás-szoroshoz látogatunk el....

A Békás-szoros Hargita megyében, a Hagymás-hegységben húzódik, amelyet a Békás-patak évmilliókon át mélyített. A területet 1971-ben Nemzeti Parkká nyilvánították, így vált a Nagyhagymás Nemzeti Park részévé.

2019-09-27  -  Mészáros András

A világ legnagyobb fából készített kilátójáról, a Pyramidenkogel-ről csodálhatjuk meg az osztrákok legszebb tavát, ahol még egy kis izgalom is vár ránk. ...

Rengeteg érdekes, és izgalmas dolgog ad okot arra, hogy kirándulóhelyként a Worthi tavat válasszuk. Elmehetünk hajókázni, strandolhatunk, kerékpározhatunk, túrázhatunk, remek éttermekben, bárokban, és csodaszép parkokban élvezhetjük a napsütést és a...

2019-07-02  -  Mészáros András

Ausztria harmadik legnagobb, de egyben a legfiatalabb Nemzeti Parkját nézzük meg, a Gesause Nemzeti parkot, az Enns-folyó szurdokvölgyét....

A Nemzeti Park tengerszint feletti magassága: 490 – 2370 méteres kiterjedésű, melynek közel 60%-át erdők borítják. A hegységek anyaga üledékes mészkő, amely kb. 150–230 millió évvel ezelőtt, a triász és jura korban ülepedett le....

2019-06-24  -  Mészáros András

Csömörön járunk, ahol a Csömör-patak által felduzzasztott tavat nézzük meg, majd pedig az őslápot körbevevő ösvényt járjuk be....

Általában az ember, ha hall a Pesti településről, Csömörről, nem az izgatottság lesz az, ami leginkább jellemezni fogja, hiszen nem is tudja, hogy külterületét milyen természeti értékek határozzák meg.

2019-06-19  -  Mészáros András

Mallorca keleti, illetve északi fokán járunk, ahol földközi tenger legnagyobb mocsaras területét járjuk be, a Salbufera Nemzeti Parkot, majd a Formentor félszigetre is ellátogatunk. ...

Ez az 1650 hektáros terület 1988-ban vált a Nemzeti Park részévé, és azoknak a madaraknak ad átmeneti menedéket, akik Európából vándorolnak Afrikába és vissza. Közzel 200 faj pihen meg itt, amelyeknek az egyedszáma eléri a 10000-et is.

2019-02-21  -  Mészáros András

Városnézés a több ízben is újjáépült Macedón fővárosban, Szkopjében....

A földrengés után lévő helyreállítási munkák, és a "Szkopje 2014"-es tervnek köszönhetően a város igazán szép látványban ponpázik, ahová érdemes ellátogatni.

2019-01-07  -  Mészáros András

A sziget délkeleti paradicsoma a Vasilikos félsziget, ahol teknősök birodalma kezdődik. ...

A félsziget déli csücskében találjuk a Gerakas Beach-et.  Ez a hely Zakynthos jelképének az Álcserepesteknősnek(Caretta-caretta) a törzshelye. Így ez a rész is a Zakynthos-i Tengeri Nemzeti Park oltalma alatt álló terület.

2018-06-20  -  Mészáros András

Motoros túra Ausztria legmagasabb hegységére a 3798 méters Grossglockner-re...

Én már csak tátott szájjal bolyongtam egy jó ideig. Egyszerűen kikapcsolt minden agyi funkcióm, az érzékszerveimért felelőseket kivéve. Csak láttam, hallottam és éreztem. Talán ez a vízesés energiatápláló hatásáb&oacu...