Zakynthos – Amiért mindenki a szigetre jön.

A Navaggio(hajótörés) öböl

A Navaggio öböl, ahol a partra vetet hajó is található, kétféle módon is megközelíthető. Egyrészt hajóval, másrészt pedig az öböl feletti szirtre épített kilátóból.

A Navaggio  öböl feletti szirtre épített kilátó

Az öböl kilátójához Anafonitria-n, vagy Volimes-en keresztül juthatunk el, ahonnan nyílik a legjobb panoráma az öbölre.

A Navaggio(hajótörés) öböl

Egy kis ösvényen közelebb lehet menni az öböl szírtjéhez, de csak óvatosan, mert nagyon veszélyes.

A Navaggio (hajótörés)öböl

Az öböl nevezetessége a partra vetett hajó. Egy csempészhajóról van szó, amely állítólag drogot szállított Olaszországból. Két hajó is érkezett erre a partra, amit a parti őrség észre is vett. Hatalmas vihar volt ekkor, és az erős szél mellett nagyon rosszak voltak a látási viszonyok is. Az egyik hajónak sikerült elmenekülnie, mire a másik hajó kapitánya úgy gondolta, hogy az egyik öbölben megbújik, hátha így nem veszik majd észre. Ez így is lett volna, de az erős vihar partra dobta a hajóját. Ez a part pedig a Navaggio öböl partja volt.

A hajó azóta az öböl nevezetessége addig, amíg lassan meg nem eszi a rozsda.

A Navaggio(hajótörés) öböl

A hajóval való megközelítés pedig bármely kikötőnél elérhető. Szinte mindenhonnan indulnak ide menetrendszerű járatok, illetve a fakultatív programok tömkelege.

Érdemes a sziget legészakiabb részéről, a Skinari világitótoronytól (Skinari Lighthouse) indulni, és a Potamitisbros boattrips-nál jegyet váltani, mert ott vannak a közelben a híres Kék barlangok(Blue Caves) is, ahonnan már a Navaggio öböl sincs messze. Azt hiszem valami 20€ ért elvisznek mind a két helyre. Lehet alkudni is.

De ne szaladjunk ennyire előre, a sziget északi csücskéig jócskán van mit megnézni még.

Volimes

Volimes közelében

Északra tartó utunkon keresztülhaladunk ezen a kis autentikus településen, Volimes-en is.

A falu híres a finom mézei, és a szőttesein kívűl még az régi épületeiről is.

Volimes településén

Beérve a falucskába, az idősek az út mentén árulják ezeket a portékákat. A mézen és a szőttesen kívül árulnak még sok gyümölcsöt is, mint pl. szilvát vagy almát. Érdemes megkóstolni, mert ilyen finom nem terem ám bárhol. Van itt még olaj, bor, és minden, ami szem-szájnak ingere. Lehet velük alkudni is.

Filipoi Beach

A volimesi falubéliek a vásárlásainknak köszönhetően javasoltak nekünk egy strandot, tovább északnak. Akkor még nem tudtuk miről beszéltek, csak mutogattak egy út felé az északi irányba. Elindultunk hát az úton, ami nem éppen volt rövid, de minden métere megérte, mert egy gyönyörű vad partra vitt minket, a Filipoi Beach-re.

Sparto Beach

A parttal szemben volt egy hófehér kavicsos öböl is. Nem lehetett kihagyni, hogy ne ússzon át az ember, és furödjön egyet a partján, olyan hívogató volt.

Még egyszer köszönet Volimes lakóinak az ötletért. Ez megint egy olyan part, amit titkolnak a turisták, azaz a nagyközönség elől.

Rengeteg ismert szép part van itt Zakynthos-on, de a legtöbbjüket nem is reklámozzák. Titokban tartják, hogy minél tovább megőrizze az érintetlen formáját.

Így, hogy most megtudtad e titkos helyeket, kérlek vigyázz a környezetre.

Néhány eltöltött nap után itt a szigeten, már rég túl vagyunk azon a ponton, hogy ezt már valóságnak higyjük. Egy szép álom lehet ez, ami a hétköznapoktól annyira távol áll, hogy nem lehet más, mint álom.

Erről az útról csak vissza, Volimes faluba tudunk már menni.

Elies Park

És akkor tovább északnak eljutunk az Elies parkba

Először azt gondolja az ember, hogy csak egy egyszerű taverna, de mikor belép, akkor látja, hogy egy hatalmas kerthelyiség az egész.

Az étterem kertjét igyekeztek úgy megcsinálni, hogy minél közelebb érezze magát az ember a természethez. Egyszerűen jó itt lenni. Nem is akar az ember tovább állni.

Elies Park

Ez egy több száz éves kert lehet, aminek a mai napig gondos gazdája van. Autentikus múlt századi építmények, a kornak megfelelően helyrealítva. Inkább nevezi ezt a helyet az ember egy kerti múzeumnak.

Itt aztán megtalálható minden. Még tengeri akna is van.

Innen már jó kilátás van a sziget északkeleti részére, és a szomszédos szigetre, Kefalóniára is.

Minden elismerésen a tulajnak, hiszen ezt nem kevés munka így, ebben a formában megőrizni, ekkora területen.

Elies Park

Nehezen indulunk el erről a helyről, de még más szépséget is meg karunk nézni. Innen már nincs mesze a sziget legészakibb csücske, a Skinari fok.

Skinari fok.

A sziget legészakibb csücske, ahol találjuk a híres Skinari világítotornyot is. Innen már elég közel van a szomszédos sziget, Kefalónia.

Skinari világítótorony

Itt található az érdekes Skinari szélmalom is.

Skinari szélmalom

A nyugati részre jellemző a görög épületek autentikussága, és a hely érintetlensége, ami szintúgy erre az északi részre is rámondható.

Szintén az északi csücsökben van a már említett Potamitisbros boattrips hajótúráinak kiindulópontja is, ahonnan tudunk elmenni a közelben lévő Kék Barlangokhoz, vagy a Navaggio öbölhöz, de akár mind 2 útra is befizethetünk.

Mi is így tettünk. Először a Navaggio(Hajótörés) öbölhöz indultunk. Ezek nem kis teljesítményű hajók voltak, és mivel a gázolajat sem sajnálták, hamar oda is értünk.

Megérkezve az öbölhöz meglepően konstatáltuk, hogy rengetegen vannak. De már annyira sokan, hogy ez sokat veszít így az élvezeti értékéből.

A Navaggio(Hajótörés) öböl

6 éve mikor először voltunk itt, akkor még csak negyed annyian voltak, mint most. Pedig hasonló napszakban jöttünk. Aki teheti, kora reggel jöjjön.

Emellett persze csodaszép egy hely. A hófehér kavicsos partjával, a több mint 100 méteres öböl menti sziklafalaival feledhetetlen élményt ad, amit nem lehet kihagyni.

Blue Caves

Egy 2 óra fürdőzés után szállunk is fel a hajóra, ami észak felé a tart vissza, a Skinari foktol nem messze lévő Kék Barlangokhoz (Blue Caves).

Magas sziklafalaival veszi körbe magát a sziget, amikben kisebb barlangok rejtőznek.

Skinari fok - Blue Caves

Ezekbe a kis barlangokba hajóval is betérünk, hogy aztán majd meg mártózzunk a vizében, amire kb. egy 20 perc áll rendelkezésre.

Ezekben a barlangokban láthatunk csillogó, ritka korallzátonyokat is.

Ritka koralzátony

Nagy élmény ebből a perspektívából is látni a szigetet, és ezek a barlangok még érdekesebbé és szebbé teszik.

Lassan vissza is visznek minket a kiindulópontunkhoz, a Skinarihoz.

Innen rengeteg kellemes élménnyel tértünk hazafelé, végig a sziget keleti oldalán.

Ezt a napot rengeteg szép élménnyel töltöttük meg, így este elégedetten húztuk magungra a takarót, a következő napra rápihenve.