Eddig is tökéletes volt, de most aztán...


Ez a motor mindig is tökéletes volt, és ha tippelnem kellene, az első 10 legmegbízhatóbb motorban is benne van. Ha valaki feltenné nekem a kérdést motorvásárlás úgyében, ezt a típust mindenképpen megemlíteném neki. Egyszerű és egyben nagyszerű motor. Nem feltétlenül kell szekembernek lennünk, hogy jó eséllyel egy kiváló darabra tegyünk szert a használtmotor piacon.

Aztán a Suzuki valamilyen üldözési mániával küzdve, a konkurens gyártók miatt, rádobott még egy nagy lapáttal az új Sv-650-es fejlesztésére.

 

                              

Ezek a fejelsztések nem is inkább a külcsínyben, hanem a műszaki tartalomban érvényesültek.

 

  • Újratervezett elektromos befecskendező rendszer(EFI). V2-es motor révén ezzel igyekeztek simmábbá tenni a motor karakterisztikáját alacsony forulatszám tartományban.
  • Nagy szilárdságú térhálós acélváz.
  • A dugattyúk egy speciális bevonattal lettek ellátva, növelve a megbízhatóságot, csökkentve a súrlódási ellenállást és a károsanyag kibocsátást.
  • L-alakú dugattyúgyűrűk, szintén a surlódás, és a károsanyag kibocsátás csökkentéséért.
  • SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) típusú bevonattal ellátot hüvelyek
  • Hengerenként 2 darab gyújtógyertya.
  • 39mm-es szívócsonk dupla folytószeleppel, melyből az egyiket szervo-motor vezérel, a tökéletesebb égés, és kevesebb üzemanyag fogyasztás érdekében.
  • Precizós visszacsatoló szenzorok.
  • TI-ISC alacsony fordulaszám vezérlő aszisztens, mely egyenletesebbé teszi az alapjáratot, és csökkenti a rángatást gyorsításkor, illetve lassításkor az alsó fordulaszám tartományban.
  • Sok más melett megújúlt a motorvezérlő(ECM), a forgattyúsház szellőztető, a kipufogó és a hűtőrendszer is.

 

Ezek a fejlesztések mind a károsanyag kibicsátás, és az üzeanyagfogyasztás csőkkentését javítják, a teljesítmény növelése és optimalizálása mellett. Ennyi fejlesztésről már rég hallottam, és valószínűek tartom, hogy a gyakorlatban is jelentkezik ennek a kemény munkának az eredménye, amit a Suzuki véghez vitt. Remélem lesz alkalmam ezt tesztelnem.

                        

                 

                           

 

 

 



2016-12-18  -  Mészáros András





Cimkék:









Műszaki adatok
motor típusa: 645 ccm V2-es vízhűtéses, DOHC 90°C elrendezés, kompresszió viszony: 11.2: 1, furat x löket: 81.0 x 62.6mm
Teljesítmény: nincs adat
Nyomaték: nincs adat
Sebességváltó: 6 sebességes manuális
Lehajtás: Nedves tobbtárcsás kuplng, Láncos véghajtással
Első fék: ABS, 2 dugattyús TOKIKO, 290 mm-es Dupla tárcsával
Hátsó fék: ABS, 2 dugattyús Nissin, 240mm-es single tárcsával
Tengelytáv/Űlésmagasság: 1445 mm / 785 mm
Tömeg: 197 kg
Gumik mérete első/hátsó: 120/70ZR17M/C / 160/60ZR17M/C
Extrák: Új tíusú EFI-rendszer, az alsó fordulaszámban fellépő vibráció kiküszöbölése ellen. Részben újrakonstuált motor. Speciális bevonattal ellátott dugattyúk, a nagyobb kopásállóságért. Hengerenként dupla gyújtógyertya. Dupla fojtószelep, melyből az egyiket szervo-motor vezérel. Új TI-ISC aszisztens, mely kisimítja az alacsony furdulatszámon fellépő "rángatást", gyorsításkor vagy lassításkor.