Eddig is tökéletes volt, de most aztán...
Ez a motor mindig is tökéletes volt, és ha tippelnem kellene, az első 10 legmegbízhatóbb motorban is benne van. Ha valaki feltenné nekem a kérdést motorvásárlás úgyében, ezt a típust mindenképpen megemlíteném neki. Egyszerű és egyben nagyszerű motor. Nem feltétlenül kell szekembernek lennünk, hogy jó eséllyel egy kiváló darabra tegyünk szert a használtmotor piacon.
Aztán a Suzuki valamilyen üldözési mániával küzdve, a konkurens gyártók miatt, rádobott még egy nagy lapáttal az új Sv-650-es fejlesztésére.
Ezek a fejelsztések nem is inkább a külcsínyben, hanem a műszaki tartalomban érvényesültek.
- Újratervezett elektromos befecskendező rendszer(EFI). V2-es motor révén ezzel igyekeztek simmábbá tenni a motor karakterisztikáját alacsony forulatszám tartományban.
- Nagy szilárdságú térhálós acélváz.
- A dugattyúk egy speciális bevonattal lettek ellátva, növelve a megbízhatóságot, csökkentve a súrlódási ellenállást és a károsanyag kibocsátást.
- L-alakú dugattyúgyűrűk, szintén a surlódás, és a károsanyag kibocsátás csökkentéséért.
- SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) típusú bevonattal ellátot hüvelyek
- Hengerenként 2 darab gyújtógyertya.
- 39mm-es szívócsonk dupla folytószeleppel, melyből az egyiket szervo-motor vezérel, a tökéletesebb égés, és kevesebb üzemanyag fogyasztás érdekében.
- Precizós visszacsatoló szenzorok.
- TI-ISC alacsony fordulaszám vezérlő aszisztens, mely egyenletesebbé teszi az alapjáratot, és csökkenti a rángatást gyorsításkor, illetve lassításkor az alsó fordulaszám tartományban.
- Sok más melett megújúlt a motorvezérlő(ECM), a forgattyúsház szellőztető, a kipufogó és a hűtőrendszer is.
Ezek a fejlesztések mind a károsanyag kibicsátás, és az üzeanyagfogyasztás csőkkentését javítják, a teljesítmény növelése és optimalizálása mellett. Ennyi fejlesztésről már rég hallottam, és valószínűek tartom, hogy a gyakorlatban is jelentkezik ennek a kemény munkának az eredménye, amit a Suzuki véghez vitt. Remélem lesz alkalmam ezt tesztelnem.
Cimkék: |
motor típusa: | 645 ccm V2-es vízhűtéses, DOHC 90°C elrendezés, kompresszió viszony: 11.2: 1, furat x löket: 81.0 x 62.6mm |
Teljesítmény: | nincs adat |
Nyomaték: | nincs adat |
Sebességváltó: | 6 sebességes manuális |
Lehajtás: | Nedves tobbtárcsás kuplng, Láncos véghajtással |
Első fék: | ABS, 2 dugattyús TOKIKO, 290 mm-es Dupla tárcsával |
Hátsó fék: | ABS, 2 dugattyús Nissin, 240mm-es single tárcsával |
Tengelytáv/Űlésmagasság: | 1445 mm / 785 mm |
Tömeg: | 197 kg |
Gumik mérete első/hátsó: | 120/70ZR17M/C / 160/60ZR17M/C |
Extrák: | Új tíusú EFI-rendszer, az alsó fordulaszámban fellépő vibráció kiküszöbölése ellen. Részben újrakonstuált motor. Speciális bevonattal ellátott dugattyúk, a nagyobb kopásállóságért. Hengerenként dupla gyújtógyertya. Dupla fojtószelep, melyből az egyiket szervo-motor vezérel. Új TI-ISC aszisztens, mely kisimítja az alacsony furdulatszámon fellépő "rángatást", gyorsításkor vagy lassításkor. |