Ez Jobb, mint a Medve-szurdok - Wasserlochklamm

A szurdok bejárata a kristálytiszta Salza-folyó mentén található, amit a 23-as útról érhetünk el. A turistaút 1,5 km-es hossza 350 métert emelkedik, ami alatt 13 megállóponton gyönyörködhetünk a szurdok leglátványosabb részleteiben, amiből 5 kilátópont a 20 méternél magasabb vízeséseket mutatja be.  A turistaút kb. 4 órát vesz igénybe, amely körtúraszerűen tér vissza a kiindulási helyre, amely így összesen nem több 3,5 km-nél. Az út rendkívül kiépített, sok helyen magasan a sziklafal oldalához rögzített fapallókon át vezet, ahol egyszerre gyönyörködhetünk a szurdok vad vizének a szeszélyességében, illetve szoros szűk járataiban.

A szurdokba 6,5 Euróért tudjuk bejutni, amiért az élmény bőven kárpótol.

Mindjárt a bejáratnál egy hatalmas, acélsodronnyal kifeszített fa függőhídat találunk, amely 20 méter magasan, és 65 méter hosszan ível át a folyó fölött. Erről a hídról kiváló panoráma vetül az alattunk hömpölygő Salza-folyóra, ahol 5 percenként találkozni raftingosokkal.

Az út egy darabig a folyó mentén vezet, ahonnan több kitekintőponton is csodálkozhatunk a folyam zöld szépségében.

Az út később bevezet a sűrű erdőbe, amely a kanyon szűk szorosába terel minket.

Sok apró vízesés van, amiről gondolja azt az ember, hogy megérkezett az első vízesés megállópontjához, de mikor meglátja a 4. megállópontnál található valódi 1. vízesést a maga 22 méteres magasságával, akkor jön rá, hogy tévedett.

Az első vízesés után a "Canyon" megállópont jön, amit a szoros szűk, és szélsőséges jellege tesz izgalmassá.

A 6. megállópontunk a 2. vízesés, amely 26 méter magas. Innen az út meredeken a vizesés főlé kaptat, a turistaút vadvizének a vonalán, amely a fapallós hidakon át a szurdok vadvíze felett kanyargózik.

Csakhamar eljutunk az egymás alatt lévő 3. és a 4. vízeséshez is, amelyek 28, illetve 39 méter magasak.

A 39 méteres vízesésnek már igen impozáns látványa van, amely fátyolszerűen zúdul alá, hatalmas légörvényt, és vízpárát keltve maga után.

Elérkezünk az utolsó vízeséshez, a 9. megállóponthoz, amely a 37 méteres magasságával csak 2 méterrel marad el a legnagyobbtól.

Innen egy időre vége a lépcsővel kiépített turistaútnak, és immáron a hegy oldalában futó ösvényen haladunk, egészen addig, míg meg nem érkezünk egy elágazáshoz, ami a hegyet megkerülve visszavinne a túránk kezdeti pontjára, illetve halad tovább a Wasserlochklamm-hoz, túránk célpontjához.

Találkozunk egy fabódéval, ahol újra a meredek lépcsős szakszok váltják le a lábunk alatt lévő talajt.

Innen meredeken felfelé haladva láthatjuk a szoros vizének a forrását is, amint nagy sebességgel egy barlangból kitör.

Elérünk a 13., és egyben az utolsó megállóponthoz, a Wasselochklamm-hoz, ahonnan kiváló panoráma vetül az indulási pontunkra is, a szurdok elejére.

Innen már csak visszafelé vezet az út. Visszaindulunk, de csak a korábban említett leágazásig, hiszen onnan, megkerülve a hegyet, egy új útvonalon indulunk vissza a kiindulási helyünkre, körtúrát képezve így. Az út innen még kicsit felfelé tart, ami aztán meredeken lefelé veszi az irányt, az égyébként kellemes és hűs erdőben.

Néha jó panorámánk van az alattunk lévő völgyre, és a Salza-folyóra is.

Ahogy leérünk a hegyről a kanyon vad folyama, és a Salza-folyó torkolatánál lyukadunk ki, amely szemet gyönyörködtető látványt kínál számunkra.

Inenn már csak néhány perc, és visszaérkezünk a kiindulási pontunkra.