Ez aztán nem kíméli a murvát


A motor kinézetét igazi iparművészet jellemzi. Ezek az áramvonalas, szögletes élek és vonalvezetések nem csak a borításon, de a vázszerkezen is észrevehetőek. Nincs a motoron olyan rész, ami nem lenne kidolgozva, és ne lehetne csodálkozva nézegetni, hogy micsoda forma. Mintha madártávlatból néznénk a sűrűn lakott várost.

A Tiger 800-as típus közel 10 változatban elérhető. Mindenki megtalálhatja a magának megfelelőt: az is, aki endúrósabb, és aki inkább street motort szeretne.

A motor brossúrája megtalálható a hivatalos webolalon ezen a linken keresztül: http://edition.pagesuite-professional.co.uk//launch.aspx?pbid=cc70fd44-c380-40bf-8735-cf3d2303620f

Szinte biztos vagyok benne, ha a kinézet alapján venne mindenki motort, - noha tudom, hogy ez szubjektív dolog - le tudná tarolni egész Európát.

 

                             

A három hengeres motor igazán kuriózum. A négy henger terepre már túl sima, túl lágy és nagy, a kettő pedig már egy kicsit unalmas, és tudjuk a Triumph háromhengereseinek elég vérpezsdítő hangjuk van. A motor 95 lóerős teljesítménye több, mint elég. Ez a teljesítmény az utcára is elég jónak számít, terepen pedig halhatatlannak hiheti magát az ember rajta. De sajnos a tömege alapján nem kellene, mégha elég alacsonyan van is a súlypontja a motornak, a 236 kg-os tömeg terepre túl sok, és nem endúrónak való.

Egyértelmű, hogy nem lesz sohasem olyan terepjáróképessége, mint egy 1 hengeresnek, de én ezt megbocsátanám neki, és megkockáztatnám az olyan terepet is vele, amit egy egyhengeres enduró lazán teljesít.

 

                                 

Az adatok alapján az ülésmagasság elég alacsonynak számít, és még rátesz egy lapáttal, hogy 2 cm-es állítási lehetőségünk van, ami kevésnek tűnik, mégis sokat jelent.

A kerekei, mint egy vérbeli endurónak. Küllősek, elöl 21, hátul pedig 17 colos. A fékei ABS-esek, elöl dupla tárcsákkal. Én pont emiatt nem kapcsolnám ki terepen sem az ABS-t.

A motoron számos extra található, mint például a tempomat, kipörgésgátló és a kikapcsolható ABS-es fékek. Ami kirívóan különleges, az az önmagától visszakapcsoló indexlámpa.

Összeségeiben is egy nagyon jó kis motor ez. Remélem lesz alkalmam egyszer tesztelni. Én szívesen poroszkálnék egy ilyen motorral, legyen az akár egy nagyobb túra is. Nyáron egy teraszon, egy kávé mellett szívesen nézegetném, és csodálnám milyen szépséges és egyszerre komoly gép is ez, aztán emelt fővel indulnék el vele a járókelők között.

 

 



2016-11-27  -  Mészáros András





Cimkék:









Műszaki adatok
motor típusa: 800 ccm, 11.3:1 kompresszió visszony, soros 3 hengeres
Teljesítmény: 87.5 Le @ 9200
Nyomaték: 72 Nm @ 7900
Sebességváltó: 6 sebességes manuális
Lehajtás: Nedves, több tárcsás kuplung, Láncos kihajtással
Első fék: 2 dugattyús Nissin, 308mm-es egy tárcsás, ABS
Hátsó fék: 1 dugattyús Nissin, 255mm-es egy tárcsás, ABS
Tengelytáv/Űlésmagasság: 154mm / 840mm-860mm
Tömeg: 236kg
Gumik mérete első/hátsó: 90/90­-R21 / 150/70-R17
Extrák: Tempomat, kipörgésgátló, módválasztó kapcsoló, állítható űlésmagasság, automatikus index visszakapcsolás