A váci ártéri tanösvény mocsaras vidékének a bemutatása...

A váci ártéri tanösvény a Duna árterének nehezen megközelíthető világába kalauzol minket, ahol egy mesebeli kalandban lehet részünk.

2021-05-28  -  Mészáros András

A Tatai Fényes tanösvény forrásai felett átfutó, fapallós turistautat járjuk be, ahol igazi természeti csodákat láthatunk. ...

2020-05-15  -  Mészáros András

Pádis kevésbé ismert területére, a pádisi tőzeglápos vidékére (Molhaşul Mare De La Izbuc) látogatunk, amely nem veszélytelen, de annál izgalmasabb. ...

Pádistól Doda Pilii irányába indulunk neki az utunknak, ahol egy darabig a műút kényelmét, később pedig a sziklás terep izgalmait élvezhetjük.

2019-11-15  -  Mészáros András

A Király-erdőben, Biharrósán járunk, ahol a Kristálybarlangot (volt bauxit bánya) és a felette lévő tanösvényt járjuk be, amely egy érdekes kilátópontra vezet ki minket....

A Király-erdő területe mintegy 1200 km2, melyet északról a Sebeskörös-folyó, keletről a Jád-völgye, délről a Feketekörös-folyó, Nyugatról pedig a béli, váradi-medence határol. Legmagasabb csúcsa a Holdringató, a maga 1027 méteres magasságával.

2019-11-11  -  Mészáros András

A Mátra déli oldalára látogatunk, ahol feltúrázunk a középkori várromhoz, megnézzük a település látványosságait, mint pl. a tavat. ...

Markaz települése közel 1800 fő amivel nem tűnik ki az országunkból, de jelentősége sokkal nagyobb, mint ahogy az elsőre tűnik. Itt ér össze ugyanis az Alföld a Mátra hegységeivel, ahol a lakók már az 1400-as évektől szőlőtermesztéssel, borászattal foglalkoznak, és 1280 &o...

2019-11-05  -  Mészáros András

A Zemplén egyik nyugati csúcsára, a Borsó-hegyre túrázunk fel, ahol az érdekes sziklaképződmények mellett, a KFOR AN-26 légikatasztrófa emlékművét is találjuk....

A túránkat Hejce településénél kezdjük, a Szerencs-patak melletti pihenőnél, a kis bolttal szemben, a Piros-négyzet turista jelölés mellett. Innen még egy darabig mehetünk autóval is, hiszen az út első 1/3 egy szekérúton vezet tovább, de ezt nem ajánlom, hiszen az &uacu...

2019-11-04  -  Mészáros András

A Zemplénben lévő Regéc várához látgatunk el, melynek falai a magyar történelem erős alapját képezik....

Az Országos Kék jelzésen haladva éppenhogy csak Mogyoróskát elhagyjuk, meg is érkezünk Regéchez, ahol az "L"jelzésre térve jutunk fel a 639 méter magas hegyen álló Regéci várba.

2019-10-31  -  Mészáros András

Diósjenőn járunk, ahol a Börzsöny lábánál elterülő tavat, a Jenői-tavat nézzük meg. ...

A tó hosszúsága 1,5km, a legnagyobb széllessége pedig 330m.